تزریق استروئید اپیدورال

تزریق استروئید برای آرام کردن درد ناحیه گردن، شانه و بازوها که به دلیل تحت فشار قرار گرفتن اعصاب و نخاع در ستون فقرات گردنی اتفاق ‌افتاده است، استفاده می‌شود.

مشکلاتی مانند فتق دیسک و تنگی کانال نخاعی می‌تواند باعث تحت فشار قرار گرفتن ریشه های عصبی و نخاع شده و درد و التهاب ایجاد کند. تزریق دارو به کاهش تورم اعصاب ملتهب و اسیب دیده آن ناحیه کمک می‌کند.

تزریق آرام  ‌بخش به بیمار

تزریق استروئید اپیدورال - تزریق آرام ‌بخش به بیمار

تزریق استروئید اپیدورال – تزریق آرام ‌بخش به بیمار

این کار در حالی انجام می‌شود که بیمار دراز کشیده است. ممکن است ابتدا آرام‌ بخش درون رگی تزریق شده و ناحیه ‌ای از پوست و بافت گردن با بی ‌حسی موضعی بی‌ حس شود.

تزریق استروئید اپیدورال - وارد کردن سوزن

تزریق استروئید اپیدورال – وارد کردن سوزن

پزشک با استفاده از کمک تصویربداری (فلوروسکوپی) سوزن مخصوصی را به ناحیه دردناک گردن هدایت می‌کند. سوزن وارد فضای اپیدورال که اعصاب ستون فقرات از آن عبور می‌کنند، می‌شود.

تزریق ماده حاجب

برای ایجاد کنتراست به داخل این فضا ماده حاجب تزریق می‌شود تا اطمینان حاصل شود که سوزن در موقعیت مناسب در مجاورت عصب‌های تحریک شده قرار گرفته است.

تزریق استروئید

ترکیبی از محلولهای استروئید و بی حسی به فضای اپیدورال تزریق می‌شود. استروئید داروی ضد التهاب است. این مواد توسط عصب‌های ملتهب جذب شده و تورم و فشار در آنها کاهش پیدا می‌کند، که این موجب افزایش خونرسانی موثر در ناحیه آسیبدیده شده و ترمیم ناحیه ملتهب و اسیب دیده سریعتر اتفاق می افند. پس از تزریق سوزن خارج شده و محل وردود سوزن با چسب کوچکی پوشیده می‌شود. کل این عمل یک ربع بطول می انجامد.

پایان عمل

بیمار به اتاق ریکاوری می‌رود. در این زمان بیمار می‌تواند غذا و نوشیدنی مصرف نماید. دستورات پس از عمل به او گفته می‌شود. برخی از بیماران تنها به یک تزریق نیاز دارند اما برخی دیگر ممکن است به دو یا سه تزریق نیاز داشته باشند که با فواصل چند هفته انجام می‌شود تا حداکثر بهبودی حاصل شود.

فیلم تزریق استروئید اپیدورال در ستون فقرات گردنی (سرویکال) را در زیر ببینید

2 دیدگاه در تزریق استروئید اپیدورال در ستون فقرات گردنی (سرویکال)
  1. Such a nice blog.

I have read an amazing article here.

[بالا]