در این عمل سرپایی تزریق داروی استروئید و بی ‌حسی در اطراف ریشه عصبی ملتهب انجام می شود. این کار باعث کاهش تورم و التهاب عصب‌های تحریک شده ستون فقرات می‌شود. این کار برای برطرف کردن درد پایین کمر و دردی که از ناحیه کمر به پا میزند، صورت می‌گیرد. تزریق تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

آماده شدن برای تزریق

تزریق استروئید در اپیدورال ترانسفورامینال کمر

بیمار به شکم بر روی تخت دراز می‌کشد. یک بالش در زیر شکم او قرار داده می‌شود تا ستون فقرات به نحوی انحنا پیدا کند که فضای دو طرف ستون فقرات باز شود. به این فضا فورامینا گفته می‌شود.

تزریق بی حسی

بی ‌حسی موضعی برای بی حس کردن پوست و بافت‌های پوشش دهنده ستون فقرات استفاده می‌شود.

وارد کردن سوزن

پس از این که ناحیه تحت درمان بی ‌حس شد، پزشک با دقت سوزنی را در فضای فورامینال که ریشه‌ های عصبی تحریک شده در آن قرار دارند، وارد می‌کند.

تزریق ماده حاجب

تزریق استروئید در اپیدورال ترانسفورامینال کمر

رنگ مخصوصی که به آن ماده حاجب گفته می‌شود از طریق سوزن تزریق می‌شود. پزشک با استفاده از دستگاه پرتوی ایکس به نام فلوروسکوپ موقعیت سوزن را ارزیابی می‌کند تا در جایگاه درست قرار بگیرد.

تزریق دارو

تزریق استروئید در اپیدورال ترانسفورامینال کمر

پس از این که موقعیت سوزن تأیید شد، پزشک داروی ترکیبی بی ‌حسی و استروئید را تزریق می‌نماید. این دارو ریشه عصبهای تحریک شده را آغشته می‌کند. این کار به برطرف شدن درد بیمار کمک می‌نماید. بعد از تزریق داروی ضد التهاب در اطراف عصب خونرسانی به این ناحیه زیادتر شده و مواد مغذی و اکسیژن زیادتری به این ناحیه رسیده و آسیب های بوجود آمده به دلیل تحریک شیمیای و یا فیزیکی ناشی از فتق دیسک ترمیم می شود.

پایان درمان

پس از اتمام کار پزشک سوزن را از بدن بیمار خارج می‌کند و محل تزریق را با پانسمان کوچکی می‌پوشاند. پس از یک بار تزریق تا حد قابل توجهی درد بر طرف می‌شود. برخی از بیماران ممکن است به چند جلسه تزریق نیاز داشته باشد تا کاملاً درد آنها برطرف شود.