سردردهای میگرنی

میگرن سردرد شدید و ضربانی است که ممکن است همراه با سرگیجه و حالت تهوع تجربه شود. سردرد میگرنی ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

عوامل میگرن

هنوز چیز زیادی درباره میگرن نمی‌دانیم. بسیاری از محققان بر این باورند که میگرن ممکن است در اثر تغییر میزان هورمون‌ها در مغز رخ دهد. سردردهای میگرنی با استرس، نور زیاد و برخی بوها تحریک می‌شود. همچنین ممکن است در اثر مصرف برخی داروها یا کمبود خواب و یا زیادی خواب اتفاق بیفتد. برخی غذاها نیز باعث تحریک میگرن می‌شوند. از جمله این مواد شامل پنیر کهنه، الکل، شکلات و غذاهای حاوی اسپارتایم یا مونوسدیم گلوتامات می‌باشند.

علائم میگرن

معمولاً میگرن منجر به درد شدید تا متوسط می‌شود. اغلب درد تنها در یک طرف سر احساس می‌شود. ممکن است سردرد میگرنی بر فعالیت‌های روزمره بیمار تأثیر بگذارد. علائم آن ممکن است شامل حالت تهوع، حساسیت به نور و صدا باشد. برخی افراد جرقه نور، نقاط نورانی یا خطوط درخشان پیش از حمله میگرن مشاهده می‌کنند.

درمان میگرن

درمان میگرن با مسکن و استراحت در اتاق تاریک

میگرن را با مسکن و استراحت در اتاق تاریک می‌توان درمان نمود. افرادی که مرتباً سردردهای میگرنی را تجربه می‌کنند، ممکن است داروهایی مانند داروهای بازدارنده بتا یا آنتی ‌هیستامین برایشان سودمند باشد. این داروها دفعات و شدت سردرد را کاهش می‌دهند.

درمان میگرن با دارو

2 دیدگاه در سردردهای میگرنی
  1. سلام.دکتر من در طول تمام روز پشت سرم درد میکنه و گاهی هم به اطراف سر و دور چشمام میزنه میدونم دردم میگرن میخواستم بدونم با عمل جراحی شما درمان میشم لطف میکنید جواب بدید

[بالا]