ورزش ها برای بیماران

دوشنبه, 22 دی 1399 ساعت 08:40

نوشته شده توسط

همیشه متخصصان و بیماران به دنبال راه‌ حل‌های بلند مدت به جای اقدامات کوتاه مدت برای رهایی از درد هستند. چند درمان مهم غیر جراحی برای تخریب عصب‌های مورد نظر وجود دارد. این روش‌ها شامل استفاده از سرمای شدید (کرایوابلیشن)، گرمای شدید با فرکانس رادیویی (رادیوفکوئنسی) و مواد شیمیایی مانند الکل یا فنول (نورولیز) هستند.

تخریب با فرکانس رادیویی از مزیت‌هایی از جمله دقت بالا، قابل تکرار و نرخ موفقیت بالا برخوردار است. همچنین این روش قابلیت ارزیابی عصب مبتلا پیش از سوزاندن کامل آن عصب را دارد تا از تخریب عصب های اشتباه جلوگیری شود. به همین علت از ایمنی بالایی برخوردار است. تخریب با فرکانس رادیویی یک روش بسیار جالب برای کنترل درد است که در آن از دستگاه مخصوصی برای کاهش فعالیت عصب ها در انتقال سیگنال درد، استفاده می‌شود. یک پروب از طریق سوزن نازک مخصوصی وارد بدن شده و انتقال حرارت به عصب مسئول درد را بر عهده دارد. تخریب با فرکانس رادیویی باعث می‌شود عصب ها در اثر حرارت ایجاد شده از بین بروند. جالب است بدانید این تکنیک هیچ تأثیری بر عملکرد نرمال آن عصب ها نمی‌گذارد. یک روش جایگزین که تاثیر گذاری کمتری دارد ابلیشن با فرکانس رادیویی ضرباندار است که باعث تخریب عصب نمی‌شود بلکه به جای آن عصب مسئول درد را بی‌ حس می‌کند.

عصب کشی با آر اف یا رادیوفرکوئنسی

در صورتی که از درد مزمن رنج می‌برید، تخریب با فرکانس رادیویی درمانی مدرن و جدید است که ممکن است به برطرف شدن درد شما کمک کند. پس از انجام این درمان ممکن است موارد زیر تجربه شود:

• برطرف‌ شدن درد
  • بهبودی سریع تر
  • بهبودی کیفیت زندگی
  • افزایش فعالیت فیزیکی
  • کاهش نیاز به مصرف مسکن در مقایسه با درمان‌های دیگر

فواید و مزیت‌های تخریب با فرکانس رادیویی عبارتند از:

• این درمان را می‌توان ظرف یک روز انجام داد و نیازی به بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد
  • سوزن با دقت بالا و با راهنمایی تصویربرداری (سونوگرافی، فلوروسکوپ)وارد نقطه مورد نظر در داخل بدن می‌شود
  • این درمان کم تهاجمی بوده و نتایج فوری حاصل می‌شود.
  • هیچ نیازی به برش جراحی یا بیهوشی وجود ندرد
  • در صورتی که به کاهش درد بیشتری نیاز باشد پزشک میتوان درمان را تکرار نماید
  • بسیاری از بیماران به خصوص افرادی که از درد کمر یا گردن رنج میبرند، کاهش درد محسوسی را تجربه مینمایند

عصب کشی با آر اف یا رادیوفرکوئنسی

رادیوفرکوئنسی زانو در ارتروز شدید زانو وقتی که بیمار به دلایلی کاندید تعویض مفصل زانو نیست

شنبه, 03 آبان 1399 ساعت 03:00

دردهای ناحیه قفسه سینه

نوشته شده توسط

دردهای ناشی از زونای ناحیه قفسه سینه (PHN)

دردهای ناشی از شکستگی دنده

دردهای بعد از عمل جراحی قفسه سینه (مانند عمل جراحی قلب باز،۰۰۰۰)

دردهای سرطانی ناحیه جدار قفسه سینه(مانند دردهای ناشی از سرطان پستان و ۰۰۰۰)

دردهای ناشی از دیسک و مفاصل ستون فقرات سینه ای

جمعه, 25 مهر 1399 ساعت 02:00

بهبود مشکل انگشت ماشه ای با کمک ورزش های ساده

نوشته شده توسط

مشکل انگشت ماشه ای (trigger finger) و شصت ماشه ای (trigger thumb) دو مشکلی هستند که به صورت مشابه و معمولاً در کنار یکدیگر به وجود می آیند. در بهترین حالت، یعنی در خفیف ترین حالت این بیماری، مشکل فقط التهاب انگشت است و در بدترین حالت متأسفانه باید گفت که همراه با درد بسیار زیاد خواهد بود و در عمل حرکت دادن انگشت غیر ممکن می شود.

جراحی دیسک کمر با لیزر

نوشته شده توسط

روشی جدید که بدون نیاز به برش جراحی بیرون زدگی دیسک و تنگی کانال ناشی از آن را با امواج لیزر درمان میکند و نیازی به بیهوشی ندارد.

ورزش های مفید برای مشکل شانه منجمد

جمود مفصل یا انکیلوز و درمان آن با ورزش

نوشته شده توسط

جمود مفصل که به آن به صورت علمی «انکیلوز» (ankylose) گفته می شود، حالتی است که در آن مفصل توانایی حرکتی اش را از دست می دهد که در حالت شدید مثل جوش خوردن استخوان ها به یکدیگر است. این مشکل به دلایل مختلف می تواند اتفاق بیفتد. ممکن است دو استخوان در مفصل واقعاً به هم جوش خورده باشند. هر چند که علل شایع تر که باعث جمود مفصل می شود، خشکی و غیر قابل انعطاف پذیر شدن رباط ها، تاندون ها یا تورم و چسبندگی کپسول مفصل است.

ورزش های مخصوص برای درمان آرتروز لگن

نوشته شده توسط

شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد زیادی که مدام از درد کمر و به خصوص دردهای بخش تحتانی کمر شکایت می کنند، در واقع با مشکل آرتروز لگن مواجه هستند. انجام ورزش های مختلف برای کاهش درد آرتروز لگن تأثیر زیادی در بهبود این بیماری دارد. شاید اگر کسانی که به آرتروز لگن مبتلا هستند، بدانند که با انجام ورزش های ساده تا چه حد می توانند به بهبود درد لگن خود کمک کنند، برنامه های تقویتی و توصیه هایی که پزشک به آن ها کرده است را خیلی جدی تر بگیرند.

انجام ورزش های آبی برای بهبود آرتروز زانو

نوشته شده توسط

ورزشهای درمانی کمردرد در آب ( استخر )

۱. در حالی که بازوها در پهلو و پاها کنار یکدیگر قرار دارند، پشت به دیوار استخر بایستید. سپس پای مبتلا را بلند کنید و با هر دو دست زیر زانو را بگیرید. زانو را به بالا، به طرف قفسه سینه بکشید تا کشش را در پشت مفصل ران احساس کنید در حالیکه پای مخالف را صاف نگه میدارید. تا ۱۰ شماره در این وضعیت بمانید، سپس شل کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

برنامه ورزشی درمان و بهبود آرتروز زانو

کشش عضلات همسترنگ

کشش این عضلات باعث افزایش وسعت حرکات زانو شده و شما را سرحال می کند. برای دستیابی به کشش بیشتر در هنگام ورزش، قبل از شروع تمرینات عضلات خود را با ۵ دقیقه پیاده روی گرم کنید. برای انجام این تمرین ابتدا بر روی زمین دراز بکشید، یک پارچه ی روتختی ساده را دور کف پایتان حلقه کنید و سپس با دو دست طرفین پارچه را گرفته و در حالی که زانوهایتان صاف است آنها را بکشید و پاهایتان را به صورت صاف تا جایی که می توانید بالا بیاورید. برای ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید.سپس پایتان را پایین بیاورید. این کار را دوباره تکرار کنید و سپس برای پای مقابل این حرکت را انجام دهید.

درباره ما

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران، بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران، بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران، مدیر داخلی مجله علمی - پژوهشی بیهوشی

Today
Yesterday